tisdag 11 december 2012

typ trehundra lager kläder..

Tiden flyger iväg examensarbetet annars kallat x-arbetet men numera omdöpt till djävulsarbetet fortsätter, det brukar ju heta att kärt barn har många namn. Och fler kommer det väll få med tiden. Men djävulsarbetet passar för tillfället rätt bra med tanke på att vi just nu är väldigt trötta på arbetet som vi i princip jobbar dygnet runt med. Det blir långa dagar, hjärnan kokar över och vi bryter ihop i skrattanfall med jämna mellanrum, tur det i alla fall, att vi kan ha lite kul mellan varven. Inte bara en massa allvarligt skrivande hela tiden. Idag har vi haft en väldigt effektiv dag och fått massor gjort, men det krävs eftersom vi planerar att vara klara innan vi åker på vars ett håll nästa helg för att fira jul. Fattar ni att det är tredje advent till helgen? Jag förstår inte var hela hösten har tagit vägen? Snön yr, kylen biter sig tag i kinderna när man kommer ut, och jag inser än en gång att vinter inte är något för mig. Jag tycker inte om att behöva bylsa på mig trehundra lager kläder, mössa, vantar och klumpiga vinterskor. Att man sedan fryser röven av sig både ute och inne gör inte saken bättre. Nej, tacka vet jag vår och sommar, det är bra årstider det. Borde nog överge datorn för dagen nu, har ju ändå suttit framför en sedan runt åtta i morse. Knäppt att det första man gör på kvällen är att sätta sig vid datorn det första man gör när man kommer hem. dagens ungdom. Nej nu ska jag slänga mig i duschen innan jag myser ner mig i sängen där jag kommer somna på fläcken. 

Love / en hjärntrött student från de småländska skogarna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar