lördag 19 oktober 2013

Livet

Ja sen jag skrev här sist har det hänt en hel del. Två dagar efter förra inlägget skrev jag anställningspapper och dagen efter det åkte jag med mina nya kollegor på kick-off. Det hela gick väldigt fort. Jag var på intervju en tisdag, skrev papper en onsdag och åkte på kick-off på torsdagen. Sedan kom barnen på tisdagen. Så det var bara att köra på i hundratio direkt, men egentligen skönt så för då hinner man inte övertänka allt. Jag jobbar nu i alla fall i Höör där jag är klasslärare för en trea. Det är en utmaning, men en rolig och lärorik sådan! Jag har jobbat i lite mer än två månader och jag måste säga att jag trivs riktigt bra på mitt jobb! Jag har härliga och riktigt bra kollegor. Dom gör de långa dagarna på jobbet roliga. 

Men jag kan inte låta bli att sakna studietiden en del. Jag saknar inte tentorna och all litteraturläsning. Nej jag saknar allt runt omkring. Jag saknar alla fikastunder, mat&vinkvällar, träningspassen med Hanna, shoppingturer. Ja mest saknar jag mina fina växjötjejer! Känns sjukt att man umgåtts flera timmar om dagen till att inte ses på flera månaders. Jag saknar er fina fina vänner massor! <3 en reunion skulle sitta fint snart! 

Åter till nuet. Jag trivs i min lägenhet och jag trivs på mitt jobb. Jag har fina vänner. Så tills nästa gång vi hörs! Va rädda om er och era nära! 

/ Love J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar