onsdag 7 september 2011

från smålands djupaste skogar

Så var första skolveckan över och så även andra. I torsdags packade jag väskan efter inte allt för många dagar i Smålands djupaste skog för att åka hem på 18-års fest samt ett sorgligt avsked av bästa vän som i denna sekund befinner sig i London. Fredagen bjöd först på lite mamma/dottertid och framåt kvällen blev det bästismys! På lördagskvällen blev de 18-års firande för fina Ewa, som blir myndig om knappt en veckan. Tänk vad tiden går fort. Det blev en mycket trevlig kväll, med god mat (som alltid), trevligt sällskap men med ett sorgligt avsked framåt nattens tidiga timmar. Söndagen bjöd på återfärd mot de Småländska skogarna och där befinner jag mig nu. Igår var enda skoldagen för denna veckan, och gud vad jag önskar vi hade lite mer i skolan. Det är så svårt att hitta disciplinen att läsa så mycket själv, det finns så mycket annat man kan göra med sin tid, som nu, jag borde läsa ut en bok innan klockan tolv då Hanna och Nina kommer för lunch, ja inte här, vi ska gå och äta raggmunkar (MUMS!), sen ska vi läsa ihop några timmar. Jag hoppas det hjälper mig bli lite disciplinerad så jag får något vettigt gjort idag. Nej, nu måste jag sätta lite fart så jag hinner klart allt innan mina fina växjötjejer kommer!

/lastdayofjuly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar