tisdag 30 augusti 2011

fem av sju

Första skoldagen på termin fem av sju är nu avklarad, avklarat är också första skolveckan. En dag är en bra första vecka, skönt att inte gå ut för hårt. Men sen har vi en hel del att läsa, men det får bli imorgon kanske, vill ju inte ta ut mig redan de första dagarna på terminen - det vore ju dumt. Fram till vecka 2 är det svenska som andraspråk som gäller för mig och tolv andra personer, en liten men bra grupp. Känns också skönt att vi är fyra från inriktningen och en från förra terminen, alltid kul med några välbekanta ansikten. Introduktionen blev både skämtsam och allvarlig och jag tror faktiskt, trots massor att läsa, att den här kursen kommer bli intressant och rolig. Man brukar väll säga att det blir vad man gör det till!? Så därför ska jag göra denna terminen till något bra och roligt! Känner mig något lite mer peppad till skolan nu när vi börjat och det känns som om det nog kommer gå vägen, jag hoppas det med fyra kommande salstentor som ligger och väntar på oss fram till januari. Positivt tänkande var de ja. Så jag avrundar väll detta med att påminna mig själv om: J du är bra, du fixar detta helt klart, inga problem, glöm inte att andas och se de positivt så kommer detta gå vägen, glöm inte att du ÄR BRA!

nattinatti/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar