måndag 29 augusti 2011

till min allra bästa vän

Om 192 timmar åker min allra bästa vän iväg på sitt livs äventyr, ett år i London väntar henne, och ett år hemma utan henne väntar mig. Jag är så stolt och så glad för din skull, att du tar tag i dina drömmar och gör det som du så länge pratat om och längtat efter. Så detta inlägg är till dig, bara till dig.

Du är den filosofiska, kreativa, virriga, den som alltid har kloka saker att säga, den som alltid peppar och finns till, den som jag upplevt mycket roligt med men den som jag också gått igenom mycket sorg med. Du är underbar & helt enkelt bäst.


När jag tänker tillbaka på alla galna och icke galna saker vi har haft för oss under årens lopp, får jag ett stort leende på mina läppar. Många många roliga minnen har jag med dig, och många många fler kommer det att bli genom åren, det är jag helt säker på! Alla galna saker jag lurat i dig genom åren, örontrimmrar och färg som går att raka av. Tänk så många timmar vi spenderat promenerandes genom Hässleholm, eller alla timmar i soffan på Dykensväg sena kvällar och nätter. Vår underbara resa till NYC, den kommer jag aldrig glömma, det måste vara den bästa resan någonsin och de bland de bästa 10 dagarna jag någonsin varit med om.


Jag vill att du ska veta att jag beundrar dig, det gör jag verkligen! Du tar tag i dina drömmar och förverkligar dina drömmar! Även om jag inte alltid verkat så glad över dina planer så är jag det, jag är glad för din skull, det är jag verkligen! Men ur min synvinkel är jag inte alls glad, vem skulle vara de när man blir av med sin bästa vän i ett helt år, men som tur är finns skype och sms, så jag vet att jag kan prata med dig när jag känner att jag saknar dig lite för mycket, för det kommer jag att göra, jag kommer sakna dig så in i bomben!

Du är min bästa vän, nu & föralltid! - jag älskar dig min fina vän! <3

1 kommentar:

  1. Du är underbar. Jag kommer sakna dig så sanslöst mycket att jag nog inte ens förstår hur. Imorgon kommer jag att köpa en smartphone och efter detta kan vi hålla kontakten! Och skype på det. Och en hel massa mail. Amigas por siempre, min vän. Det finns ingen som du. <3

    SvaraRadera