måndag 29 augusti 2011

att suga ut det sista av sommarlovet

Jag ber om ursäkt för dålig (läs obefintlig) uppdatering de senaste veckorna, men när jobbet väl slutade den där fredagen och semestern stod för dörren, ja då begav jag mig på en välförtjänt massage följt av en massa timmars sömn. Därefter var det bara till att börja packa väskan för en härlig vecka på Cypern väntade. Veckan blev underbart varm och skön, trots det att jag var sjuk i princip hela veckan. Men vem kan klaga på de när man är omgiven med sol och värme i en hel vecka!? Jag pressade på i sol & skugga ändå och kom hem duktigt förkyld men med en hygglig bränna, som dock redan nästan försvunnit. Tråkigt nog måste jag nog också meddela er att hösten har kommit och jag tror den kommit för att stanna, Jag som hade hoppats på kanske några varma soliga sensommardagar men jag får nog inse att det är dags att plocka fram strumpor och höstjacka nu.

Nu är jag tillbaka i mitt lilla krypin i Växjö, åkte upp igår tillsammans med mamms och lasse, med ett stopp på IKEA där jag äntligen införskaffade mig en ny soffa. Det har jag längtat efter sedan jag köpte den förra. Nu har jag en fin soffa som är bekväm, mer rejäl och som jag tycker om. Efter det att mamms och lasse åkt hem igen begav jag mig för att fylla kyl och frys igen på ica-maxi, sedan var det bara hem och ta tag i alla hundra väskor som skulle packas upp - vilket tog x-antal timmar (okej, jag var inte speciellt effektiv), sedan somnade jag gott i min säng.

Dagen idag bjuder på den sista sommarlovsdagen, den bjuder också på städning och lite småplockning. Men framförallt bjuder den på fina vänner - som jag saknat min fina Växjö-vänner i sommar! Nu ska jag mysa vidare, så hörs vi alla fina! Idag tror jag är en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar