måndag 3 september 2012

första dagen på SISTA terminen!

Kan ni fatta att jag idag gjort första dagen på SISTA terminen!? Jag kan inte fatta att tiden gått så fort. Det känns som om vi började lärarprogrammet igår, absolut inte för tre år sedan. Men under de tre åren har vi gått igenom båda skratt och tårar, både tuffa och mindre tuffa terminer och en hel massa annat. Men vi har klarat oss ända hit, och jag kan faktiskt säga att jag är stolt över mina prestationer, min vilja och min ork. Visst har både motivation och ork tryt ibland men viljan att avsluta har varit starkare och jag har klarat mig igenom tre år på universitet och har nu bara 137 dagar kvar till examen! kan ni fatta, bara etthundratrettiosju dagar. Det är ingenting. Men samtidigt som jag längtar dit, till examen, känner jag mig skrämd av tanken på att vara klar. Jag känner mig inte klar, men det tror jag inte denna terminen kommer hjälpa mig med. Men det kommer bli bra när man får börja jobba, tror jag, hoppas jag. 

En annan mycket positiv sak med första dagen på sista terminen är att jag äntligen fått träffa en helt bunt fina växjö-vänner! Jag och Hanna skålade in hösten igår med ett glas vin och insåg att det kommer bli fler glas om vi ska klara av tio veckors examensarbete. 

Det kommer bli en fin höst, en bra höst! Vi håller tummarna för det! 

Love / J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar