onsdag 30 mars 2011

Dag 17 - En första

Det finns många saker man gör en första gång. Första gången du sa ett ord eller först gången du tog ett steg. Första gången du mister någon som står dig nära, första skoldagen, första kompisen, första gången du skolkade, första gången du fick ig på ett prov. Ja som ni märker finns det en massa En första.

Jag tänkte dock fokusera på första gången jag fick köra själv, frihetskänslan som omfamnade mig när jag satte mig i MIN alldeles egna bil och kunde köra iväg. Det var bara ett par timmar efter det att jag klarat uppkörningen, lyckoruset var fortfarande kvar i kroppen och frihetskänslan var enorm. Jag bara älskade att få sitta där alldeles själv och bara gasa! (Dom som känner mig vet att jag gillar köra bil, och gärna att köra bil fort). Och än idag känner jag frihetskänslan när jag far runt i min röda lilla bubbla. I just love it!

jag & ingela med min första pärla som jag fick på min 18-årsdag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar