måndag 28 november 2011

1:a advent

Helgen hemma i skåne har bestått av julbak, då jag inte kommer hem de nästkommande två helgerna, och sen är det ju nästan jul, helt sjukt vad tiden bara springer iväg! I lördags efter adventspyntande med mamms bakade jag saffransbullar med vanilj, dessa blev sjukligt goda, och kommer att bli ett bestående bak till kommande jular. På kvällen drog fina E & fina H med mig på bio, breaking dawn part 1 väntade, och ja den nådde upp till mina förväntningar helt klart! Igår , första advent började med lång sovmorgon och sedan god adventsfrukost innan vi begav oss ut på lite ärenden i stormen (dels en snabbis inom staden, som aldrig legat så öde en skyltsöndag!) Väl hemma igen satte jag igång med julbak del 2, på dagens schema stod lussebullar och ett antal timmar senare låg de där, färdiga, nybakade och spred en ljuvlig doft över huset, och till lite glögg var det helt perfekt!

Nu är det vardag igen och jag MÅSTE plugga ordentligt, mycket att göra denna & nästa vecka. Så här har jag egentligen inte tid att sitta, måste disciplinera mig nu och köra igång!
Bjuder på helgens bak sålänge!
Ha en fin dag alla vänner.

/ love J




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar