tisdag 29 november 2011

om stormar, vindbyar, plugg och om att det snart är december

lill-berit kom och sen så gick hon igen, hon lämnade efter sig x antal hektar nedriven skog och andra träd, lite störningar i kollektivtrafik men annars tror jag vi klarade oss bra den här gången. Vi i stan i alla fall. Jag höll mig i alla fall inne och adventsmös med bakning, glögg, julmusik och tända ljus. Hon försvann i alla fall lika snabbt som hon kom, en dag sen var det över för den här gången, men nu hotar ju de där vädermeteorologerna att det ska komma en ny stor redan imorgon, vilket inte gillas alls, för jag är inte speciellt sugen på att köra genom de småländska skogarna upp till Växjö igen om det ska storma fullt och falla lite träd både hit och dit, inte alls sugen på det faktiskt, om jag ska vara ärlig. Så jag hoppas den där nya stormen struntar att komma eller att den tappar vindstyrka såhär in över land, var den nu kommer ifrån!? Aja, nog pratat om tråkigheter som stormar och vindbyar och allt vad som har med detta tråkiga ämne att göra. Nu måste jag återgå till mitt sjukt roliga(läs tråkiga) pluggande.

ps. fattar ni att det bara är idag och imorgon kvar, sen är det december?
heeelt sjukt!

på återseende / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar