söndag 6 november 2011

helgen efter en tenta.

Helgen efter en tenta är alltid lika, man är alltid lika trött och sover alltid lika mycket. Det är en sådan urladdning efter en tenta, hur dåligt det än känns. Alla spänningar man byggt upp under en vecka eller så släpper och nervositeten man har haft släpper och jag blir alltid lika trött. Igår sov jag halva dagen och slappade andra halvan och ändå vaknar jag upp lika trött idag. Idag har jag dock fått lite vettiga saker gjort, inte allt men en del. Nu ska jag se om jag ska städa klart eller skumma lite av det vi ska ha läst till nya delkursen imorgon. Blir inget seriöst i alla fall. Jag har kommit på att man behöver en lugn helg ibland för att inte bryta ihop. Så kom ihåg, ta de lugnt och njut av lite ledighet ibland, släpp skolan och bara njut, jag gjorde inte det innan och det slutade med att i princip bröt ihop totalt och det tog nog en vecka att ta sig helt upp igen. Så jag har lärt mig att man måste släppa lite ibland, för sin egen hälsas skull.
Åter till verkligheten..

ta hand om er. / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar