tisdag 13 december 2011

prioriteringar, julledighet och annat smått & gott

Jag har kommit på att jag inte alls tycker om fonetik och den här kursen, det kommer vara helt omöjligt att lära sig allt det vi ska lära oss till tentan. Typ som hur långt fram eller bak tungan ligger i munnen när du säger en vokal och var käken är. plus det fonetiska alfabetet och ja massa andra saker som vi inte ens hunnit ta tag i ännu, jag känner mig skrämd över den här tentan, hur sören ska det här gå ihop sig!? Där rök lite av mitt underbara, välbehövliga jullov. Men hörrni, det skiter jag i för jag tänker ha så mycket jullov jag vill, jag ska umgås med fina vänner & BÄSTA VÄN, som kommer hem någon vecka! Bara njuta av vänner och familj och sen får skolan komma i andra hand, känner jag behöver ro om mig själv lite. Skolan får komma någon tråkig kväll man ligger mätt efter all julmat eller där i början av januari, det fixar sig, det gör det alltid! Det jag vet är att jag behöver vila, umgås med dem jag inte kunnat eller hunnit umgås så mycket med i höst, ha en dundrande bra nyår och ja sen där efter någonstans på min prioriteringslista kommer fonetiken. Fel kanske en del tycker, men jag är så nära den där berömda väggen nu så det är inte klokt, jag har inte gjort annat än läst, läst, läst och läst lite till och sen stressat en massa denna terminen. Denna jävla terminen har fan knäckt mig. Så jag tänker ta mig rätten till att vila och umgås med fint folk!

Nu är det bara 3 lektioner kvar innan det stunder "jullov" :)
Jag längtar och skulle lätt kunna ta jullov imorgon, eller varför inte ikväll!? Men tre lektioner till ska jag försöka ta mig igenom innan jag får fira jullov. Nu ska jag ta tag i min fonetikläxa som vi har till imorgon (ja jag vet, det känns som man går på mellanstadiet igen när man får läxa) men hon lät rätt sträng när hon sa att alla var tvungna att göra den till imorgon, så bäst att göra det så inte fröken blir arg, haha!

såhär bra var det nyår 08/09!

Back to reality / Love J

1 kommentar:

  1. Josseposse jag saknar dig!<3 vill träffa dig nu!

    SvaraRadera