måndag 13 februari 2012

om människokroppen, om blodtryck & om lungkapasitet!

Lång skoldag idag. 10-16 men man börjar vänja sig nu, har ju gått så i fyra veckor redan. Men man är lite mör i huvudet när klockan börjar närma sig halv fyra. Men det är så skönt att gå mycket i skolan istället för att behöva göra allt hemma själv, så som det var förra terminen. Idag började den andra delen på denna delkursen, så nu blir det biologi och kemi för hela slanten i fyra veckor. Vi började med biologi idag och det är människokroppen som står på schemat där. Rätt intressant faktiskt. På eftermiddagen labbade vi och testade t ex vår lungkapacitet och vårt blodtryck. Mitt blodtryck var perfekt enligt läraren, men fy vad obehagligt det är att ta blodtrycket. När det stramar åt så hårt i armen och man känner hur tydligt som helst hur pulsen pulserar i armen. Läskigt det där. Och nu har jag inte tid med detta mer, måste värma mig lite mat nu för om mindre än två timmar ska jag vara på träningen, så ikväll ska vi skaka rumpa. jag tar snällt på mig knäskyddet och hoppas det dumma skadade knäet vill som jag vill och hänger med i träningen utan att göra ont ikväll.

Love, J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar