måndag 18 juli 2011

en stund på jobbet

Då var det måndag igen, varför ska helgen alltid gå så sörens fort? Det hinner ju knappt bli fredagkväll förrän det är måndag morgon igen. Jag förstår mig inte på detta fenomen. Varför kan inte veckorna gå så fort och helgen lite långsamare? Idag när klockan ringde ville jag bara lägga mig ner och glömma att det var måndag, men det var bara att pallra sig ur den varma sänge och ta sig till jobbet där jag befinner mig just nu. Har en lugn period nu efter att förmiddagen varit hektisk, som vilken måndag som helst. Måndagar är alltid värst, för då har folk hunnit fundera under helgen och kommit på att de nog blivit akut sjuka under helgen som gått, det är ett lustigt fenomen de där. Men jag klagar inte, för tiden på jobbet går lite fortare när man har att göra konstant. Nu inväntar jag den efterlängtade lunchen som stundar om 20 minuter. Ska snart gå och kolla mig i spegeln och se om mitt ögonlock fortfarande ser svullet ut, som de gjorde när jag vaknade, såg ut som jag hade en påse på ögat istället för under. Är de kvar kanske jag får be en liten doktorkompis här på jobbet kolla de, ser ju inte så trevligt ut med en fet påse till ögonlock. Nej nu får jag nog arbeta en liten stund till innan jag tar rast.

/på återseende
lastdayofjuly

1 kommentar:

  1. Hej min lilla vän! Vad jag är imponerad över dina inlägg på så KORT tid. Tyckte du fick med lite av varje också, bilder och länkar och fina rubriker (gräddförelskelse!) Haha. Dock saknar jag ju en reptilfri också, men vem vet, den stunden kan ju komma :) Hoppas du får en fin dag imorgon på jobbet och att din påse (?!?) vid ögat försvinner, det lät ju mindre roligt. :O VI HÖRS VÄNNEN! KRAM & PUSS

    SvaraRadera