måndag 25 juli 2011

fiskarna lever

När jag började på jobbet för sju veckor sedan fick jag ett viktigt uppdrag, jag skulle mata fiskarna. Jag fick även veta att det var ett hedersuppdrag, då inte vem som helst får mata dom. Detta skrämde mig en aning då jag inte är speciellt bra på att komma ihåg saker, förra sommaren dödade jag blomman jag hade hand om. Men även med dessa meriter fick jag alltså burken med fiskmat i mina händer och med hjälp av en lapp på datorskärmen där det står "FISKARNA!" har jag med knappt två veckor kvar inte dödat en enda fisk, alla fiskarna lever! Tänk, jag har inte glömt bort de små stackarna en enda gång, kryss i taket, men det bästa är att det ser ut som om jag inte behöver skriva en lapp till hon som har hand om dem och be om förlåtelse för att jag dödat några, för alla fiskarna lever! (och jag hoppas dem tänker göra det i åtminstone en vecka till), haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar