onsdag 20 juli 2011

kärleken till grillad korv & maxi

Tråkig, trött onsdag. På jobbet är det lugnt och magen kurrar. Tur det bara är en halvtimme kvar innan jag får gå ut och äta min korv med bröd, fantasifullt? skulle inte tro de, men korven är grillad så de blir nog bra ändå. För grillad korv är bland de godast som finns. Annars är mitt ögonlock fortfarande lite svullet, undrar vad de kan vara. Säkert inget livshotande, men det stör mig. Estetiskt ser det inte bra ut.

Sa jag att jag är trött? helt sinnesjukt trött, lite kaffe skulle inte sitta helt fel. Efter jobbet ska jag åka en sväng till mitt och sarah's absoluta favoritställe i stan, ja maxi alltså, ska hämta ett paket med massa förhoppningsvis bra böcker. När vi var mindre och inte fick jobba på somrarna kunde vi vara på maxi tre-fyra gånger om dagen, om det räcker. Det var inte ofta vi handlade nått, vi gick mest bara runt och kollade, men ibland handlade vi något gott att äta på. Tänk så mycket minnen man kan ha kopplat till ett ställe. Maxi kommer vi alltid hålla varmt om hjärtat, rätta mig om jag har fel. we love maxi ;)

1 kommentar: