fredag 22 juli 2011

fredag & helgen står för dörren

fredag härliga fredag (eller den är inte så härlig om man tittar ut genom fönstret, där regnet faller i omgångar). Men fredag betyder att helgen stundar, och med det menas ledighet. I helgen har jag inga planer, så skönt! Kanske läser en bok, sover en stund, eller något helt annat, vi får helt enkelt se vad helgen erbjuder. Ska i alla fall vara hemma själv då familjen åker till mosters sommarhus i blekinge, men jag stannar hemma med baloo, känns skönt att få vara lite själv, det saknar jag med växjö, att kunna vara själv ibland.

Igår kväll pratade jag med fina fina Hanna, som jag saknar mina växjötjejer. Vi hade ett långt och trevligt samtal, jag blir alltid lika glad av att prata med hanna, hon är alltid så positiv! Även om jag inte längtar till skolan, så längtar jag efter trevliga kaffestunder med fina tjejer. Får ju brilljera och bjuda på kaffe från min nya lilla familjemeddlem.

/på återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar