fredag 7 oktober 2011

fredag igen, vart tog veckan vägen!?

Då var det fredag igen, veckorna bara flyger fram. Det känns som om det var igår som skolan börjar men nej, vi är redan inne på vecka sex. Vilket betyder att det bara är sisådär nio eller tio veckor kvar till jul. Får lite panik av de, tänk att de kommer vara snö, svinkallt och vinter om mindre än nio veckor. usch och fy säger jag bara! Jag borde egentligen abdikera till ett varmare land, jag passar inte in i vinterklimatet, sommar året runt hade varit fina grejer!

Begav mig mot mitt kära skåne igår eftermiddag efter en förmiddag i skolan. Alltid skönt att komma hem hit och få lite sällskap. Lika skönt kan de vara att komma upp till mitt krypin där man kan göra vad man vill, när man vill. Men efter nästan två veckor där uppe är jag lite sällskapssjuk, även om jag träffat folk nästan hela dagarna, är det ändå lite ensamt ibland om kvällarna. Inte för jag klagar eller så. Men lite sällskap om kvällarna, eller middagssällskap hade inte suttit fel.

Nej nu har jag inte tid att sitta här och slösurfa längre, har massor jag borde hinna med att göra idag, läsa och sammanfatta direkt när man läst så man slipper dubbelt jobb genom att behöva göra de en gång till sen innan tentan. Då kan bara bara fokusera på att lära sig de. Men de är en hel del att både läsa och skriva så det kommer ta sin lilla stund, så bäst att sätta fart!

Ha en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar