tisdag 11 oktober 2011

october is pink!

Oktober är som ni säkert redan vet årets rosa månad, en månad när cancer och framförallt bröstcancer står i centrum. Det säljs rosa band och radiostationer har insamlingar i olika former. I år är det Lena Philipsson och hennes man som är skapare av klädmärket odd molly som designat banden. Budskapet handlar om omfamning, att den utsatta är i stort behov av att bli omfamnad av någon när eller kär.
Jag tycker detta är ett bra initiativ, vi måste göra allt vi kan för att utrota den där skitsjukdomen som tar för många av våra nära och kära. Jag köper ett nytt band varje år, jag tycker ni ska göra som jag, köp dig ett rosa band, det har du råd, 25 kronor, det har du råd med! Tänk att det kan hjälpa till att rädda någon som står dig nära i framtiden, tänk på det goda som kan göras!

PINK IS BEAUTIFUL & SO ARE YOU!

1 kommentar:

  1. Bra initiativ. Enda gången jag väljer rosa är när jag köper dessa!

    SvaraRadera