måndag 3 oktober 2011

sov gott

Har ingen riktig lust att uppdatera idag, känner mig smått nere då jag idag fick veta att min skoltids allra bästa lärare har gott bort. Karin var vår klassföreståndare på högstadiet, hon var nästan som en extra mamma i skolan, hon brydde sig om oss och såg till så att vi mådde bra och att allt var bra. Hade man problem med tillexempel matte (som jag hade) så tog hon sig alltid tid att sitta ner och förklara tills det att man förstod. Det kallar jag bra lärare! En gång skickade hon hem mig från skolan då jag inte alls var såg pigg ut och hade feber (men jag kan nästan aldrig erkänna att jag är sjuk) och sen ringde hon på kvällen för att höra hur det var med mig och så att jag kommit hem ordentligt på dagen. Det är bland annat tack vare hennes egenskaper som jag bestämde mig för att jag ville bli lärare, jag ville bli som henne!
Sov gott Karin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar