fredag 28 januari 2011

Dag 10 - Den här veckan

Måndag: Dagen spenderades genom heldag i skolan, eller fram till 3-4 nått i alla fall. Därefter bar det hem till Hanna för lite skvaller medan hon fixade en massa saker, därefter begav vi oss hem till mig för att laga mat, dricka ett glas vin och skvallra ännu mer. Kvällen spenderades vid tvn med kurslitteratur i handen.

Tisdag: Tisdagen bestod av skola på förmiddagen. Efter skolan skulle jag och Hanna bara hem till mig för att hämta ett kompendium och kolla mailen, sen skulle vi till Hanna och äta lunch. Men medan jag kollade min mail somnade Hanna sött på min soffa och sov där i 2 timmar, så ingen lunch fick jag och inget läst fick vi heller :p Men en slapp eftermiddag blev de iaf! Vid fyra begav vi oss dock hem till en tjej som filade och fixade våra naglar. Sen var det bara hem och ta tag i den där kurslitteraturen igen.

Onsdag: Onsdagen började med hyffsat lång sovmorgon, vilket kändes behövligt :) Sen var det bara att duscha och göra vid sig för att möta upp Hanna för en snabbis till blomsterlandet där vi köpte blommor och band en bukett blommor till Annie som skulle stå värd för tacolunch och fika! Sen åkte vi och hämtade upp Montana och Emelie och begav oss ut mot ingenstans, mitt ute i skogen sådär 4 mil från Växjö hittar vi på vänster sida ett rött hus, och där bor hon, vår vän! Det blev en eftermiddag fylld av mys, god mat & fika samt så mycket skratt så att tårarna sprutade. Vi avslutade även kvällen med en dart-turnering där jag och Montana var lag och var bäst (genom att komma två båda omgångarna). Nästa gång blir det vin i Annies utomhusbubbelpool :D

Torsdag: Spenderades med en massa litteraturläsning, då över 400 sidor skulle läsas till fredagen!

Fredag: Förmiddagen spenderades med basgruppen och bamsefar på litteraturseminarie där vi pratade om all veckans litteratur. Och ja vi fick en hel del diskuterat. Sen var det lunch och vi mötte upp vänner och lunchade med dem i skolan. Därefter var det föreläsning men jag och Nina orkade inte stanna så vi gick i pausen efter sådär 30 minuter. Och nu sitter jag i soffan hemma hos mammsen i Hässleholm. Ska bli en slapp och skön helg hemma hos mamma då lördagen och söndagen ligger helt utan planer --> sköönt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar