lördag 22 januari 2011

Dag 6 - Min bästa vän

Min allra bästa vän heter Sarah, hon är min solstråle och den som vet absolut mest om mig. Vi har gått i samma klass sen lekis men vi började inte umgås på riktigt förrän sexan tror jag att det var. Och i alla fall från min sida sa det klick då, vi är så lika på många sätt, men har en del olikheter med vilket jag bara tror är bra. Sarah är bäst på att sjunga, vilket är bra för mig eftersom jag älskar att lyssna på när hon sjunger, det gör mig alltid på gott humör! Och jag, jag tycker om och har alltid gjort att laga mat och baka, Sarah inte lika mycket. Måste få berätta om en liten rolig historia som jag och Sarah delar, det var 8an eller9an, kommer inte riktigt ihåg, vi hade i alla fall hemkunskap och Sarah skulle laga mat med okända ingredienser utan att ta hjälp från någon annan eller en bok. Sarah ser att det är fisk och jag ser hur hon börjar få smått panik, att hon inte vet vad hon ska göra med den. Så jag smyger bort till henne och låtsas att jag ska hämta något i min väska och viskar till henne, panera fisken. Sarah bara hur gör man då? Jag fick hålla mig för skratt, för för mig var de självklart att alla vet vad panera är, men jag fick snabbt viska, doppa fisken i ägg och sedan ströbröd och stek, för läraren började kolla lite misstänksamt på mig, och Sarahs middag blev god, hon fick högsta poäng av mig!
Det här är en historia vi kommer på och tar upp lite då och då.

Någon som är bra med Sarah är att hon alltid lyssnar och förstår, hon är så lätt att prata med för hon dömer aldrig. Vi har haft många långa nätter fyllda med samtal om både det ena och det andra. Många promenader och telefonsamtal har vi också hunnit avverka. Och det spelar ingen roll hur många mil som skiljer oss åt, jag vet att jag alltid kan ringa henne oavsett när. Hon är min solstråle, min allra bästa vän!

Jag är så glad att jag har dig & att jag fick göra
mitt livs bästa resa tillsammans med dig, jag älskar dig bästa vän <3


1 kommentar:

  1. OH finaste bästa vän! Vad rörd jag blir och glad av texten. Så himla fint :) Och den där sanslöst panerade fisken blev god tillslut, haha. Första och sista gången jag kommer att panera fisk :P
    Men mest glad blir jag av att jag har dig & att vi har varandra. Du betyder otroligt mycket och utan dig vet jag inte vart jag skulle ta vägen. Min klippa & bästa vän i alla tider. Amigas por siempre. <3

    SvaraRadera