lördag 1 januari 2011

Nytt år-nya möjligheter, välkommen 2011.

Gott nytt år & god fortsättning!
Jag blev inte så mycket bättre på det där med uppdatering, men det ska jag ha som litet nyårslöfte att bli bättre på att uppdatera, för det är rätt skönt att kunna skriva av sig.
Jag tänkte börja det nya året med en summering av 2010.

  • 2010 började med att jag gjorde en "Josse" (uttrycket kom min vän Dessi med igår) vilket innebär att man ligger hemma sjuk på nyår. Så det blev en lugn början hemma själv med lite mat och sen kom bästa vän med dessert och lite sällskap en stund.
  • Våren bestod av skola, skola, skola och så ännu lite mer skola. Samt fem veckors praktik. Vårterminen avslutades med hemtenta som jag slängde ihop på någon dag för att det fina vädret och sommaren lockade mer.
  • Sommaren bestod av jobb i Lund, moster hade bytt jobb under hösten vilket resulterade i att jag med fick byta jobb. Sommaren spenderades därför på ett kokhett jobb i Lund, ACn blev inte installerad förrän i slutet. Pendlandet var segt eftersom tågen var sena mer eller mindre varje dag. Dock ett trevligt jobb då man får träffa massa roliga, trevliga och speciella personer.
  • 2 veckor innan skolan skulle börja packade jag och dessi väskorna och reste till Turkiet en vecka. En helt underbar vecka med massa sol & bad och goda drinkar fick vi! Vi träffade även ett mycket trevligt par från Norge som vi spenderade halva veckan med. Och turkiska kompisar fick vi på köpet. Påvägen hem drog jag på mig några turkiska baciller för väl hemma låg jag nerbäddad i en vecka.
  • Sen kom hösten och skolan drog i gång. Sen blev det vinter och snö- och ja då var det dags för praktik, vilket innebar sena tåg. Jag inhandlade mig även årets bästa köp- ett par termobyxor!
  • Jullovet har bestått av jobb och vila och så kommer det fortsätta fram till det att skolan börjar igen den 10:e januari.
Det var en kort summering av året, och jag lovar att jag ska bli bättre på att uppdatera detta året- det är ett mitt nyårslöfte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar